Bonnier Dagstidningar investerar i reco.se

by Tobias B on 20 januari, 2014

Bonnier Dagstidningar går nu in med kapital och medieinvesteringar i rekommendations-sajten reco.se. På svenska reco.se finns 1,4 miljoner svenska företag representerade och sajten har 73 000 verifierade rekommendationer. Det senaste året har reco.se ökat antalet partners från 500+ till 1000+ betalande företagare och dubblerat omsättningen fyra år i rad.

Tobbe kontoret

— reco.se är moget för nästa steg. Tillsammans med Bonnier Dagstidningar får vi kraft att lyfta vårt erbjudande till en mycket större publik än tidigare. Rekommendationer på webben är idag avgörande för de allra flesta stora och små företag och vi har en plattform som kompletterar och stärker Bonniers befintliga erbjudande i digitala kanaler, säger Tobias Basilius, grundare och vd för reco.se.

Under 2013 omsatte reco.se 7,1 miljoner kronor och ser en fortsatt stark tillväxt under 2014. Bonnier Dagstidningar går in bolaget med en betydande minoritetspost. Enligt statistik från Search Engine Land så jämställer 73% av konsumenter en oberoende rekommendation på internet med en personlig rekommendation, medan endast 14% uppger att de litar på reklambudskap (Weber, Larry, Marketing to the Social Web).

— Nästa steg blir för oss att öppna nya säljkontor och anställa fler dedikerade medarbetare som vill vara med och utveckla vår marknadsplats. Därtill ska vi se till att marknadsföra oss skickligt tillsammans med Bonnier. Vi ska göra det ännu enklare för konsumenter att konsumera tjänster från företag med goda rekommendationer, oavsett om det handlar om att hitta rätt hantverkare, välja en passande restaurang eller hitta en trygg och prisvärd tandläkare, säger Tobias Basilius.

För att kunna lämna en rekommendation måste användaren verifiera sin epostadress. Därtill granskas rekommendationerna av anställda på reco.se där kunderna måste kunna påvisa att de har varit kund. Utöver oberoende rekommendationer erbjuder reco.se konsumenter även möjligheter att göra bokningar, be om offerter och få riktade erbjudanden. Kombinationen av ett attraktivt, transparent erbjudande och en mängd rekommendationer driver en omfattande volym av försäljning till de företag som aktivt jobbar med rekommendationer.

—–

Recos mission är att bygga en trovärdig one-stop-shop för handel med lokala tjänsteföretag. Bolaget grundades 2007 med affärsidén är att hjälpa företag tjäna pengar på sina kunders uppriktiga rekommendationer. Idag erbjuder Reco företag möjligheten att samla in digitala rekommendationer i kombination med attraktiva erbjudanden och kuponger, offertförfrågningar från köpande kunder samt bokningstjänster för olika tjänsteföretag. Bolaget sitter på Kungsholmen i Stockholm och har 11 anställda.

Läs även:

Dagens Media: Bonnier går in i Reco

Resume: ”Vi ska marknadsföra oss skickligt med Bonnier”

Internetworld: Bonnier går in i Reco.se

{ 3 comments… read them below or add one }

Sabine Andersdotter januari 21, 2014 kl. 12:10

Fantastiskt!!! Grattis Tobbe och gänget! / Sabine Andersdotter

Svara

Doktor Spinn januari 21, 2014 kl. 02:40

Snyggt, ni rockar! 2014 blir ert år.

Svara

sccriptbaran juli 23, 2016 kl. 12:33

Fantastiskt!!! Grattis Tobbe och gänget! / Sabine Andersdotter

Svara

Leave a Comment

Previous post:

Next post: