I Resume.se 2010-04-22

by reco user on 22 april, 2010

Även Resume.se har under dagen plockat upp nyheten i vår bloggpost om kunden som sade sig ha köpt bort möjligheten att rejta företag ifråga på Eniros konsumentsajt Rejta.se.

Artikeln har rubriken Eniros konsumentsajt får kritik och det uppseendeväckande med Resume.se:s artikel är att de faktiskt ringde upp och frågade om det var möjligt att bli av med negativa omdömen i tjänsten.

Men när Resume.se ringer försäljningsavdelningen på Rejta.se är budskapet ett annat.
– Det är bara att säga till så tar vi bort den länken, är beskedet Resume.se får när vi ringer Rejtas försäljningsavdelning.’

Vad kostar det?
– Ingenting det är gratis.

Och i så fall stämmer det ju att man inte kan köpa bort omdömena, men hur trovärdig blir en konsumenttjänst där ett kritiserat företag bara behöver säga till för att tysta de kritiska rösterna?

Se även:

{ 2 comments… read them below or add one }

Marre001 januari 31, 2011 kl. 03:17

Vem ligger bakom reco.se? Känns inte som en seriös sida när det inte går att få en seriös kontakt med företaget via mejl eller per tel.

Svara

Nikke Lindqvist januari 31, 2011 kl. 03:26

Kolla längst ner på varje sida. Där hittar du epostadressen info [at] reco .
se
Vi svarar raskt. Oftast ännu raskare än på den här bloggposten.

Men för att svara på din fråga här så kan du läsa mer om Reco, om ägarna
Medströms och om grundaren Tobias Basilius lite här och var här på bloggen.

Eller ville du bara fiska lite? Se om vi skulle hugga på ditt
misstänkliggörande?

Svara

Leave a Comment

{ 1 trackback }

Previous post:

Next post: